Send us suggestions!

Thursday 7 April 2011

"wahai sahabatku, KO NAK BACA KE TAK NAK NIH??"

 perkara pertama yg aku nak luahkan kat entri ni, TERIMA KASIH, BCR! (Bloggers Chat Room)

haha! semua member2 aku yg kat BCR ni, baik2 belaka.. diorang ni la yg banyak bagi tunjuk ajar kat aku.. 

 korang pun boleh join BCR. memang dialu-alukan. err, ni la entri drpd aku yg pertama kalinya dalam bahasa melayu. hehe. so, kalau ada tersilap kata tu, mintak maaf la awal2 ek? pagi ni, dengan secara ajaibnya aku dapat ilham nak bincangkan pasal topik ape kat entri aku kali ni. terima kasih banyak3, kawanku. hahaha!

seperti biasa, aku bangun pagi, terus check handphone. faham2 jer la, kot2 kalau ada sms tu kan2? *memang ada pun setiap pagi tu. haha* tapi pagi ni, aku terima sms dari kawan perempuan, dia ajak pegi surf internet sama-sama kat cyber-cafe. sememangnya bukan makwe aku k? 

 dipendekkan cerita, kitorang pun tiba  kat cyber-cafe tersebut.. "asal lak tiba2 ajak aku g cc ni?" soalku dengan hairan sambil menatap wajahnya yg manis tu. "ala, asal banyak soal?? ko ni tak boleh buat cool sikit ke depan pmpuan?" dengan selamba dia menjawab. aduh, tersentap rasa jantung! jatuh pulak tahap cool aku pagi ni. aku duduk sebelah dia, buat2 selamba main game dota Allstars dengan kawan2 yg kebiasaannya main kat cyber-cafe tersebut. dia surf internet, online facebook la, chatting ym la, surf twitter la, blogger pun dia layan sekali, macam2 lagi la. perempuan la katakan. haha! jangan marah ek? gurau jer. hehe. 

tengah2 kitorang santai kat cyber-cafe tu, tiba2 aku terdengar lagu yg bunyinya macam vokalis tu menjerit kesakitan. eh, dia layan lagu camtu ke? aku pun menoleh ke sebelah, berhajat nak menyoal~. laaaa, lagu yg autoplay kat blog rupanya. dia masih mampu dengan selambanya blogwalking, menurunkan nada volume speaker computer. "woah! ade gak lagu camtu kat blog ek? aku tak kuasa nak baca blog yg ade lagu camtu td. kalau blogwalking kat rumah, menyusahkan jer load page blog camtu. lg pun, aku tak layan screamo la~ hehe." aku menyampuk dengan niat nak mengambil perhatian si manis tersebut.

 "ko ni banyak songeh la. tu blog diorang, suka hati diorang la. tak yah nak kutuk2. bukannya susah pun ko off kan terus jer speaker. aku nak blogwalking. bukan nak criticwalking." jawab dia dengan riak muka yg annoying. argh! sekali lagi dia buat camtu! aku pun nak melawan balik kata2 dia masa tu. 

"eh, betul la apa aku cakap td. memang lagi lambat kalau nak view blog yg ade widget lagu. dah lagi menyusahkan lau nak comment, page blog tu refresh sekali lagi." balas ku dengan yakin kali ini. "ok, fine. bagi ko, memang menyusahkan. memang ko tak suka. sebab ko pikir blog ko sorang jer bagus. aku tak lawa cam ko. niat aku memang tetap dengan blogwalking. aku nak baca buah fikiran org lain. lau aku tak nak dengar, aku off jer speaker. lagipun, lau dah tau page blog tu akan refresh balik, asal masih degil nak komen. bukan nyer susah pun nak tau blog mane yg gune pop-up window setting ke tak. satu lagi, nak view blog bukannya lama cam ko nak layan youtube. blog2 yg takde widget lagu dan gune setting pop-up window pun bukannya ko 100% nak baca. korang laki lebih sanggup baca blog yg ada lagu, takde setting pop-up window, kena pass word verification, asalkan blog tu ada gambar awek2 cantik terpampang besar kat page utama blog tu."

Add caption
 *sob....sob....sob... T.T 

12 comments:

adamzico said...

nice banyak pengisiannya.. learn apa yg tersirat dan tersurat.. wink!

Lee Escanor said...

:)) thanks! hehe. blog adam pun hebat! follow~

Siti Safiyyah said...

erk sian ko kene free2 jek ngan member ko tu. haha. tapi aku tabik ah ngan dia. sanggup dia nak hadap blog2 yg ade lagu bingit2 camtu. kalo aku, mmg tak la. haha. ;p


psstt : Tips SS : Rajinlah Komen

Lee Escanor said...

hahaha! die tu mmg. pompuan selamba. tp die off jer speaker mase tu. xD

Isshanazwin Suri said...

leo,thanqz k...haha..pa2 pun,nice blog,friend...(^_^)

Unknown said...

owh..lagu ni kdg2 efect pada kelajuan internet..kalo org guna berukbeng, ataupun time screamyx tgh slow, pastu masuk blog ada lagu..mmg bleh hang la browser tu. haish..xtau nk ckp cmne lg..penat dah bgtau, tp blog ada lagu masih smkin byk dari hari ke hari..

Farhan AJ said...

hahaha..padan muka..apsal ko x jawab weh ?? aku turut rasa malu nih,.haha

Lee Escanor said...

jejaka: a'a.. sy pn gune berukbeng ni. ape leh buat.. tnggu je load. lau x, x dpt follow blog tu.

farhan : hahahaha. tak la dpt bro. kene kontrol gentleman tuuuu

Rafi Nilhan said...

whoa..ade power la entri ko..

*pahal xpat folo tuk?

Lee Escanor said...

ehhh.. knk gk sikpat follow? adeh.. poblem2. mesti antam blog ku makey 2 email tok

Dzu Aamal said...

:erk blog yang ada lagu..lagi2 lagu bising.. pngkah je la.. XD

Lee Escanor said...

XD a'a.. terutamanya lagu2 screamo. sakit jiwa dgr..